مطالبات
موضوعات داغ

فعالیت ۲۵ ساله انجمن فوریتهای پزشکی ایران

در پی شائبه های به وجود آمده از سوی برخی افراد علیه انجمن فوریتهای پزشکی ایران، علی عباسی بگلو نائب رئیس انجمن فوریتهای پزشکی ایران با پاسخ به این شبهات گفت: انجمن فوریتهای پزشکی ایران در سال ۱۳۷۹ با همت برخی کارکنان اورژانس تهران تاسیس شد و در سال ۱۳۹۳ ثبت تاسیس آن در ثبت شرکتها برای اعمال ثبت تغییرات صورت گرفت.

در طول سالیان گذشته ۸ هیئت مدیره بر این انجمن مدیریت کرده اند که انتخابات هشتمین دوره این انجمن در دی ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد. همچنین بر چالش ترین دوره این انجمن، دوره هفتم بوده که در مقابل زیاده خواهی دو دوره از مسئولان اورژانس کشور و خارج شدن آنها از ریل اورژانس ایستادگی کردند. در دوره هفتم این انجمن که با فشارهای متعدد امنیتی و قضائی از طرف روئسای اورژانس همراه بود با استعفای دو رئیس قبلی و ادامه راه با ریاست آقای رضا قره باغی همراه شد، موفقیتهای چشمگیری داشتیم. هرچند که در این مدت، مدیران ناکارآمد با به جریان انداختن پرونده های فاقد اعتبار و صدور آرا در تخلفات اداری سعی در سنگ اندازی و جلوگیری از روند رو به جلوی این انجمن داشتند و انشاالله در دنیای باقی پاسخ بی عدالتی های خود را خواهند دید. با این حال انجمن فوریتهای پزشکی با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد و تا رسیدن به اهداف تعیین شده از پا نخواهد نشست.

در دهه هشتاد، این انجمن جشنواره ملی فوریتهای پزشکی را برگزار نمود که دکتر دستجری وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد به عنوان سخنران این جشنواره حضور یافت. در سال ۱۳۹۳ دکتر قاضی زاده هاشمی به عضویت افتخاری این انجمن درآمد. همچنین هیئت مدیره ششمین دوره انجمن فوریتهای پزشکی ایران در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۷جلسه ای را با دکتر کولیوند برای پیگیری و حل مشکلات کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی بر قرار کردند. در دوره هفتم دکتر مجید احمدی، مشاور امور ایثارگران و سرپرست فعلی روابط عمومی وزارت بهداشت در دولت آیت الله رئیسی به عنوان سخنران همایش کشوری انجمن در سال ۱۴۰۱ و دکتر رضا عالیزاده، مشاور بهداشت و درمان رئیس جمهور نیز در همایش کشوری سال ۱۴۰۲ به عنوان سخرانان مدعو حضور یافتند.

انجمن فوریتهای پزشکی ایران با ابتکار آقای محمد توکلی، رئیس وقت سازمان اورژانس استان تهران در سال ۱۴۰۲ به عضویت شورای راهبردی اورژانس استان تهران درآمد.

همچنین دکتر صابری نیا و دکتر غلامرضا معصومی از جمله روئسای ادوار گذشته اورژانس کشور بودند که در تبیین رسالت آموزشی انجمن فوریتهای پزشکی ایران اقدام به نامه نگاری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا